چیزهایی که از اشرف غنی نمی‌دانستیم

اداره سیگار امریکا به‌تازگی اعلام کرده که اشرف غنی ۱۶۹ میلیارد دالر را دزدی نکرده، او دزد نبوده، او فرار نکرده، او ابرفرشته پاکی‌هاست.
این اداره می‌افزاید: سر اشرف غنی کل نبوده، بی‌بی‌گل لبنانی نبوده و غنی قصد داشت که یک خط ترانزیتی بین افغانستان و کره مریخ ایجاد کند که با واکنش‌های شما مردم، به سرانجام نرسید.
مه که باور کدم که غنی دزدی نکرده، شما ره دلتان
..
جنگ طعنه‌زدن بین چین و امریکا
مقامات چینی می‌گویند: امریکا به‌جای دخالت در امور دیگر کشورها، امنیت کشور خوده تامین کنه که اولادای مردم را به کشتن ندهد.
آنان می‌گویند: ما را ببین قصد داریم از فضا برق تولید کنیم، ولی شما هنوز مکتب‌های تان آرامش نداره، مرگ تانه بطلبین.
امی ره خو راست میگه ولا
..
غنی: به‌کشور برمیگردم و به مردم خدمت میکنم
اشرف غنی پس از گزارش اداره سیگار، گفت: دیدید که دزد نیستم. دیدید که رئیس جمهور پیشین تان چقدر پاک بوده، وای از شما مردم! گناه مه شما ره میگیره.
غنی افزود: در ادامه خدمت‌هایم، باز برمیگردم و به مردمم خدمت میکنم. مقصد نشود که در میدان هوایی با تخم مرغ و بادنجان رومی از من پذیرایی کنید.
راست میگه او مردم! مواظب باشید که چنین آدم دلسوزی دگه پیدا نمیشه
..
فقر در کشور؛ داکتران مجانی تداوی می‌کنند
همزمان با تشدید فقر در کشور، شماری از داکتران امطو مجانی و رایگان مریضان را تداوی می‌کنند.
گفته می‌شود که تعدادی از این داکتران مریض سرماخوردگی را می‌بیند و بعد می‌گوید برو معاینه خون بده و بعد از آن که مریض ۵ هزار افغانی برای معاینه خون داد، جناب داکتر می‌گوید برو معاینه چشم بده و بعد که مریض ۵ هزار برای معاینه چشم داد، داکتر صاحب می‌گوید: تبریک میگویم! شما هیچ مشکلی ندارید فقط کمی سرما خورده‌اید که با این نسخه خوب می‌شوید و بعد ۵ هزار افغانی دواهایش می‌شود. با این روش خود داکتر مجانی تداوی میکند.
راست میگه! به این صداقت باید آفرین گفت
..
دالر چیست؟

در حالیکه نرخ دالر در برابر پول افغانی افزایشی نداشته، ولی نرخ مواد خوراکی همچنان در حال بلند رفتن است، شماری از دوکانداران می‌گویند: دالر چیست؟
آنان می‌افرایند: او وقتایی که ما میگفتیم چون دالر بلند رفته، نرخ مواد هم بالاست، ولی راستی راستی امی دالر چیسته؟ ما نمیشناسیم! اگه دیدین، سلام برسانید. نرخ خو خود به خود در حال بلند رفتن است دگه گناه ما نیست.
..
پناهجویان در ترکیه و اندونیزیا آرام هستند

پس از سر و صداها در پیوند به آزار و اذیت مهاجرین افغان در ترکیه و اندونیزیا، سازمان ملل اعلام کرد که هیچ گپی نیست. امن و امان است. ای گپا کلش شایعه است و نمیتانه راست باشه.
مقامات این سازمان می‌گویند: پشت ترکیه و اندونیزیا نگردین، این کشورا به‌خوبی از مهاجران پذیرایی میکنند. چوب و چماقی در کار نیست و فقط یک وسیله است، نه هدف.

لینک کوتاه: https://radioara.af/?p=9343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *