گریه‌های ایموجی برای افغان‌ها

همراهان ایموجی‌گکی و وطندارای گلم سلام و وقت‌تان امتو ایموجی‌باد باد. امید دارم که جور و صحتمند و سرحال باشید. روز جهانی ایموجی است و مه د ای برنامه برای تان از شرح حال ایموجی در افغانستان میگم. پس با ما باشید و تا آخر شنونده طنزآرا باشید.
دوستای عزیز همو رقم که میدانید ایموجی محبوبیت زیادی بین کسانی که از تکنولوژی استفاده میکنن، داره و خصوصا بین افغان‌ها که نگو و نپرس. افغان‌ها خیلی قدر ایموجی ره میفامن، ولی خود ایموجی د حق ما بی‌انصافی و ناجوانی میکنه.
به طور مثال بین عاشق و معشوق، وقتی معشوق گفته خیلی مریضم و سرم درد میکنه، عاشق، ایموجی خنده را فرستاده و این نامرد هم وقتی رفته پیش معشوق، آن دلباخته‌ای دنیا ساخته را به جدایی ترغیب کرده و نتیجه هم همان شده که عاشق پاک ما برای دیگری آستین بالا بزند.
یا هم رابطه اشرف غنی جان و بایدن جان خیلی قوی بوده، ولی زمانیکه بایدن به غنی گفته امروز هوشم نبود، از راه زینه طیاره لخشیدم، غنی چندین ایموجی خنده فرستاده که همین سبب شده جناب بایدن خشمگین شود و بگوید برو تو دگه بدردم نمیخوری. اونه حقانی ره میارم که بسته معادن کشور ته برم چور کده بیاره.
در رمز و راز عاشقی این ایموجی خیلی نامردی کرده. میگویند کسی برای معشوقش درخواست نامزدی داد و معشوقش ایموجی فکر کردن برایش فرستاد و هر بار که عاشق تقاضای خود را تکرار میگرد، همان ایموجی برایش تکرار میشد. از قضای روزگارِ ناسپاس و بدکردار آن جوانِ پاک طینت و رنج‌کشیده از چرخ روزگار، سال‌هایی از سنش گذشت و عشق او را به زیر پل سوخته کشاند. او سالها در آنجا قرار گرفت تا اینکه اجل دامنش را گرفت و رفت. ۳ سال بعد از رفتنش، معشوق که بی‌خبر از مرگ عاشقش بود، ایموجی قلب فرستاد و درخواست عاشق را قبول کرد، ولی …. هی هی ظلمی که ایموجی در حق افغان‌ها کرده، امپریالیسم و کمونیسم به دنیا نکرده بودند.
حمیالی که هر طرف ببینی و ایموجی‌ها را ببینی، زار زار اشک میریزند و می‌گویند که کار و بار کساد است و کسی از ما استفاده نمی‌کند. فقط گهگاهی ملا حقانی سرچپه عمل کرده که خود ما گرده‌های خوده محکم میگیریم که غرض مان نگیره. فقط یک ایموجی زیاد رونق داره و او هم گریه است. فقیر، بیکار، مشکلات، درد و رنج که همه با ایموجی اشک درگیر هستند و او هم به حال شان اشک میریزد

لینک کوتاه: https://radioara.af/?p=9563

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *