چکر در شهرک امید سبز و شورنخودخوری

همراهان عزیز سلام و درود خدمت شما.در ای برنامه میریم به شهرک امید سبز در غرب کابل که در فصل‌های بهار و تابستان، تپه‌های ای شهرک زیبایی خاصی داره و هزاران شهروند کابل بخاطر تفریح به ای ساحه می‌روند.
شهرک امید سبز واقع شده در غرب کابل و همو رقم که گفتم، از ساحات تفریحی شهر کابل به شمار میره. در کنار ای که تپه‌های سرسبز ای منطقه، محل تفریح مردم اس، در ساحه چوک ای شهرک، پارک تفریحی هم ساخته شده که چای خانه، قلیون خانه، وسایل بازی اطفال و خیلی چیزایی که لازم تفریح است ره داره.
با ای که ۲۰ سال قبل، شهرک امید سبز، یک شهرک نه، بلکه دشتی بیش نبود، ولی حالا ساخت و ساز زیادی در ای منطقه صورت گرفته و صدها بلندمنزل لوکس و مدرن ساخته شده که ای منطقه ره تبدیل به یکی از مناطق مدرن و به قولی، بالاشهر کابل تبدیل کرده است.
دوستای عزیز! همو رقم که میفامین، شورنخود یکی از خوراکی‌های معروف شهروندای کابل است و د او رقم سرک نیست که یک کراچی یا دوکان شورنخود فروشی نباشه. به طور مثال همه زیارت سخی شهر کابل خصوصا د روزای سال نو رفته باشید، دیده‌اید که چقدر شورنخودفروشی اس و مردم با اشتیاق میخرند و با لذت میخورند.
د همی چوک شهرک امید سبز هم چندین کراچی شورنخود فروشی اس که وقتی میری و میگی ۲۰ روپه ره شورنخود بتی، عاجل یک کاسه شورنخود برت میته با مواد لازمه‌اش که وقتی خوردم، واقعا خوشمزه و لذت‌بخش بود‌.
البته مه برتان پیشنهاد میکنم که با رفتن به شهرک امید سبز و سیر و تفریح، حتما شورنخود چوک شهرک ره خریده و نوش جان کنید که واقعا لذت‌بخش و مزه‌دار اس.
دوستای عزیز، ای بود برنامه امروز ما، تا درود دیگر بدرود.
یادتان نره که خاطرات تانرا با ما شریک کنید

لینک کوتاه: https://radioara.af/?p=9604
Picture of داهمه ابراهیمی
داهمه ابراهیمی
«داهمه ابراهیمی» فارغ التحصیل رشته حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *