اشرف غنی: الگوی تمام رئیس جمهوران دنیا شدم
رئیس جمهور پیشین کشور پس از فرار رئیس جمهور سریلانکا در گفتگو با فرارنیوز گفت: دیدید که من الگوی تمام رئیس جمهوران دنیا شده‌ام. زنده باد رئیس جهور سریلانکا که راهم را ادامه داد.
وی افزود: به همه توصیه میکنم که همچون من و رییس جمهور سریلانکا فرار را یاد داشته باشند و با اندک گپ، بگریزند که فایده دارد. مچم ای زلنسکی خدا زده ره چه شده که فرار نمیکنه.
..
اتحادیه دزدان گدا اعلام موجودیت کرد

منابع در بلخ خبر می‌دهند که اتحادیه دزدان گدا که عمدتاً زنان هستند، اعلام موجودیت کرده و بنام گدایی، خانه‌ها را لچ می‌کنند
در همین حال گداگلِ دزد، رئیس این اتحادیه می‌گوید: جامعه افغانستان به چنین نهادی نیاز داشت و تبعیض جنسیتی در بین بود و به همین خاطر اتحادیه گدایان دزد را تشکیل دادیم.
..
برکت‌هایی که بر سر ما میبارد
همزمان با کرونا، ناامنی، فقر، بیکاری، حالی وبا هم شروع به جنگ با مردم افغانستان کرده است.
در همین حال مسئولان صحی می‌گویند: وبا هم حق دارد بیاید، بگوید، بکشد و برود. حالی ای خو از کرونا کم نیست. تدابیر لازم نداره، یک چند صد نفره که کشت، باز خودش میره پس.
..
مفته‌بازان فیسبوکی و توییتری چه می‌خواهند؟

شماری از کاربران مفته‌باز فیسبوک و توییتر از طالبان و مقامات ایرانی می‌خواهند تا در مرزها درگیری کنند تا آنها بتوانند سوژه‌ای برای نشر مطالب شان در این شبکه‌ها داشته باشند.
آنان می‌افزایند: تعداد از ما امطو مفته‌باز هستند و تعداد دیگر ما یک چیزکی از ایسو اوسو میگیرن تا ای گپه شور بتن و ما جدا از مسئولان دو طرف می‌خواهیم تا درگیری داشته باشند، در غیر آن بی سوژه و گرسنه میمانیم.
..
معادن حق خودماست، به مردم چه غرض!
همزمان با گزارش فارین پالیسی مبنی بر جدال شبکه حقانی بر سر به‌دست آوردن کنترول معادن افغانستان، مقامات این گروه می‌گویند: این معادن حق خود ما است، به دیگرا چه غرض. دل ما بایسکل ما.
آنان می‌افزایند: زمانی که ما پاکستان بودیم، ای معادن حق ما بود و حالی هم یک سهم به اوسو میتیم و دگه کسی غرض نداره، اگه نی باز میفامین که چه خاد شد.
..
افتخار دیگر برای افغانستان ثبت شد
دفتر یونسکو اعلام کرده که افغانستان، بی‌سوادترین کشور در جهان است.
در همین حال اما مقامات می‌گویند که این خود افتخار بزرگی‌ست و باید در کتاب گنس ثبت شود. مهم این است که در همه چیز اول میشیم و حال در بیسوادی هم اول شدیم.

لینک کوتاه: https://radioara.af/?p=9549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *