دردناک و گریه‌آور است وقتی میگیم افغانستانِ که وجود ندارد. یعنی افغانستانی که تاریخ ۵ هزار ساله دارد و فراز و فرودهای فراوانی را در طول این مدت پیموده و حتا با ابرقدرت‌های چون بریتانیا و شوروی پنجه در پنجه شده و آنها را شکست داده، ولی امروز تاریخ، این سرزمین را فراموش کرده و کوچک‌ترین جایی برایش ندارد.
ای گپم از کجا سرچشمه میگیره؟
بگذارید که بگم!
در کنار سایر نامهربانی‌هایی که با افغانستان ما شده، وقتی رفتیم و سری به تقویم زدیم، خیلی چیزهای ناچیز، نامفهوم و در عین حال خنده‌داری است که درج شده. مثلاً روز جهانی آیسکریم چاکلیتی یا روز سوپرمن و یا هم روز جهانی حمام که در امریکا و بعضی کشورهای دیگر تجلیل میشه. ولی شوربختانه حتا یک روز در تقویم جهانی بنام افغانستانی که بیش از ۴۰ سال است در خون و آتش بسر می‌برد، درج نشده. بدترین نوع جنایت در افغانستان رخ داد، قتل عام، ترور، انتحار، انفجار، وحشی‌گری و بریدن گلوی یک کودک. آیا آیسکریم، مهم‌تر و با اهمیت‌تر از افغانستان و به‌خون غلطیدن افغان‌ها است؟
شاید بعضی‌ها بگوین که مقصر هر مشکلی در افغانستان ره، غرب ره میدانید، ولی تاریخ شاهد است که غرب بانی و حامی جنگ و تروریسم در افغانستان بوده که اسناد و شواهد زیادی پیرامونش وجود دارد.
همی تاریخی که شاهد جنایت‌ها علیه افغانستان و افغان‌ها بوده، حالی همی غرب میخایه، کشوری بنام افغانستان ره از دل همی تاریخ پاک کند. مسئله اوکراین ره که شاهد بودید و دیدین که چگونه غربی‌ها از اوکراینی‌ها استقبال کردند و دست رد به سینه افغان‌ها زدند. مرزها را به روی اوکراینی‌ها گشودند و اما برای افغان‌ها گفتند جایی نداریم.
به خود تکیه کنیم و متکی به خود باشیم
تکیه عده‌ای به غرب، افغانستان عزیز ما را به‌قهقرا برد.

لینک کوتاه: https://radioara.af/?p=9251

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *