در قسمت های گذشته صفیر؛ پای گپ های فرزندان درمورد ارتباطشان با والدین نشستیم، اما این بار به سراغ مادر و پدرها رفتیم.

لطفا حتما این برنامه را تا انتها تماشا کنید و نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

به عقیده بسیاری از والدین، پدر و مادر بودن سخت ترین کار دنیاست، هر پدر و مادری آرزو دارد که فرزندانش درخشان ترین آینده را در اختیار داشته باشند و به گفته روانشناسان، یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت هر فرد در آینده اجتماعی و شغلی اش تعامل والدین با اوست، شیوه های تعامل پدر و مادر با فرزندان و یا همان شیوه های ارتباطی موثر والدین و فرزندان از جمله مواردی است که پرداختن به آن می تواند مشکلات بسیاری را از پیش روی فرزندان بردارد.
مسلما هر شخصی دوست دارد ایده آل ترین پدر و مادر دنیا باشد، اما این که به چه والدینی پدر و مادر ایده آل گفته می شود، مسئله ای است که برای هرشخص تعریف مشخصی دارد، شاید بسیاری از والدین فکر میکنند همین که منابع مالی فرزندان خود را تامین می کنند و هرچه کودکشان احتیاج دارد در اختیارش قرار میدهند به وظیفه خود عمل کرده اند، از نظر والدین دیگری، سخت گیری و نظم و انضباط بالای پدر و مادر از فاکتورهای ایده آل بودن والدین است. داشتن نقش مثبت در تربیت فرزندان، مستقل بار آوردن کودکان و … از جمله دیگر نکاتی است که از والدین ایده آل انتظار می رود.
در جواب به این سوال که چه کسانی والدین ایده آل هستند باید گفت، والدین ایده آل باید تمام فاکتورهای ذکر شده را داشته باشند و بتوانند با یک ارتباط موثر و درست با فرزندان و شناخت توانایی ها و شخصیت فرزندان آنها را در راه پرورش و رسیدن به موفقیت راهنمایی کنند. به عبارت بهتر، این والدین باید توانایی، دانایی و مهارت های لازم ارتباط با فرزندان خود را داشته باشند.
نویسنده:
کارگردان:
هنرمندان:
تهیه کننده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *